My personal blog

۱۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

آموزش Fixکردن پیغام دانلود منیجر در رابطه با فایرفاکس


آموزش Fixکردن پیغام دانلود منیجر در رابطه با فایرفاکس که بعد از دانلود هر فایلی در مرورگر نمایش داده می شود . این پیغام بدلیل بروز نبودن افزونه دانلود منیجر در فایرفاکس می باشد که با پیغام " you have an obsolete firefox browser integration for firefox integration is not installed. would you like to read how to fix it " نمایش داده می شود . برای رفع این هشدار در مرورگر فایرفاکس کافیست از افزونه را یکبار از سایت فایرفاکس نصب و از دوباره راه اندازی کنید یا افزونه ای که بر روی مرورگر نصب شده است را یکبار ریست کنید تا مشکلات احتمالی آن بعد از فعال شدن برطرف شود. در ادامه لینک دانلود افزونه همراه با روش رفع این مشکل با استفاد از عکسی که آماده کرده ام را توضیح میدهم.

1. ابتدا از طریق منوی Tools > Add-ond > Extension ابتدا بررسی کنید افزونه به درستی نصب شده باشد . اگر غیر فعال بود بر روی Enable کلیک کنید.

2. اگر افزونه بر روی مرورگر شما نصب نبود بر روی این لینک کلیک کرده و افزونه را نصب کنید . با انجام این دو مرحله ارور " you have an obsolete firefox browser integration for firefox integration is not installed. would you like to read how to fix it " نمایش داده نمی شود .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محبوبه محمودآبادی

آموزش پیدا کردن رمز وای فای WIFI (شبکه ای که به آن متصلید)

همانطور که می دانید تمام مودم های وایرلس دارای تنظیمات امنیتی و امکان قرار دادن رمز عبور برای عدم دسترسی دیگران به مودم و استفاده از اینترنت ADSL می باشد . در بسیاری از مواقع ممکن است که شما رمز وای فای را بر روی لپ تاپ خودتان داشته باشید و بخواهید گوشی خود را به وای فای مربوطه متصل کنید اما رمز وای فای را فراموش کرده اید، در این حالت شما چه کار می کنید؟
در این مقاله روش پیدا کردن رمز وای فای را به شما آموزش می دهم
ابتدا بر روی صفحه ی نمایشگر 2 کلید (R+windows ) را با هم فشار دهید و دستور ncpa.cpl را وارد کنید

سپس بر روی نام اینترنت خود کلیک راست کنید و گزینه ی status را انتخاب کنید.

در صفحه ی اجرا شده بر روی گزینه ی wireless properties کلیک کنید.

سربرگ security را انتخاب کنید و گزینه ی show charactersرا فعال کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محبوبه محمودآبادی

جایگزین کردن Desktop به جای start در ویندوز1. 8

اگر شما از آن دسته کاربرانی باشید که از ویندوز8 استفاده میکنید مشاهده کرده اید که پس از هر بار روشن کردن سیستم به جای باز شدن صفحه دسکتاپ صفحه START برای ما نمایش داده میشود . در ویندوز 8.1 یک قابلیت به آن اضافه شده است که شما میتوانید با انجام یک تنظیم ساده این مشکل را حل کنید .با انجام این تنظیم شما میتوانید به طور مستقیم وارد محیط دسکتاپ خود شوید . امروز بنده قصد دارم راه حل این مشکل را مورد بررسی قرار دهم.

1. ابتدا بر روی نوار ابزار صفحه در پایین قرار دارد راست کلیک کنید و از گزینه های نمایش داده شده properties را انتخاب کنید.

2. سپس در کادری که باز میشود به سربرگ Navigation مراجعه کنید

3. در این سربرگ شما باید تیک گزینه ی when i sing in or close all apps on a screen ,Go to the desktop instead of Start when I sign in را بزنید و سپس بر روی ok کلیک کنید

بعد از انجام این تنظیم ساده پس از روشن کردن سیستم مشاهده میکنید که صفحه دسکتاپ برای شما نمایش داده میشود .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محبوبه محمودآبادی

بی ادبی یعنی : حرف زدن با مغز خالی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محبوبه محمودآبادی

فناوری اطلاعات در آشپزخانه های مدرن



سطل زباله Simplehuman

ریختن زباله کاری نیست که مردم از آن خوششان بیاید. شاید برخی از افرا دوست نداشته باشند دستشان با درب سطل زباله در تماس باشد. به همین منظور، شرکت Simplehuman سطلی طراحی کرده است که حسگر دارد و از فناوری چند حسی استفاده می‌کند. این حسگرها حدس می‌زنند شما چه کاری را انجام می‌دهید و برایتان درب سطل را باز یا بسته می‌کنند. به این ترتیب دیگر دست در تماس مستقیم با سطل نیست. یک فیلتر جذب کننده بو نیز در لایه داخلی درب سطل وجود دارد که زغال‌های داخلی را فعال می‌کند تا بوی نامطبوع زباله‌ها گرفته شوند.





فناوری Blast Chiller ال‌جی

هیچ چیز بدتر از نوشیدن نوشابه‌های قوطی یا بطری آب که گرم هستند، نیست. ال‌جی سیستمی ارائه کرده است که همیشه نوشیدنی خنک خواهید داشت. این سیستم Blast Chiller نام دارد. این سیستم روی یخچال‌های درب فرانسوی ال‌‎جی که در نمایشگاه CES سال 2012 معرفی شدند، وجود دارد و می‌تواند در عرض 5 دقیقه قوطی‌های 12 اونسی و در عرض 8 دقیقه شیشه‌های آب را خنک کند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محبوبه محمودآبادی

آموزش برطرف کردن نمایش بهم ریختگی فونت فارسی

1. بر روی منوی استارت کلیک کرده و گزینه کنترل پنل را انتخاب کنید .

2. همانطور که مشاهده می کنید تنظیمات اصلی ویندوز به همراه زیر مجموعه ها در این قسمت نمایش داده می شود . شما باید گزینه Change display language را از مجموعه Clock, Language, and Region انتخاب کنید .

3. صفحه تنظیمات مربوط به زبان نمایش داده می شود . سربرگ Administator را انتخاب کرده و بر روی گزینه Change System Locale کلیک کنید .

4. کافیست در پنجره ای که نمایش داده می شود زبان Persian را از لیست کشویی انتخاب کنید و پس از تایید سیستم را ریستارت کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محبوبه محمودآبادی

دزدان مطالعه نمی کنند

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محبوبه محمودآبادی

ترفند ساخت کلید میانبر برای نرم افزار های کاربردی

               ترفند ساخت کلید میانبر دلخواه برای نرم افزارهای کاربردی

یکی از کارهای ضروری که کاربران حرفه ای از آن استفاده می کنند ، قابلیت ایجاد کلید های میانبر سفارشی یا Custom shortcut key می باشد که به شما کمک می کند خیلی سریع تر یک برنامه را اجرا کنید .

در تمام نسخه های ویندوز این امکان وجود دارد که شما بتوانید به صورت دستی برای هر برنامه ای یک کلید میانبر تعریف و از آن استفاده کنید . مثلا من برای درست کردن آموزشها از نرم افزار Snagit دائم استفاده میکنم . کلید میانبری که برای این برنامه بر روی کیبورد قرار داده ام Q می باشد .

این کلید به من کمک می کنه تا برای عکس گرفتن از یک بخش خاص نیاز به باز کردن برنامه از روی آیکون و محل نصب نداشته باشم . در ادامه روش ایجاد کلیدهای میانبر سفارشی برای برنامه های کاربدی را آموزش میدهم.

1. کافیست برنامه ای که می خواهید برای آن شورتکات قرار بدهید را انتخاب و بر روی آن کلیک راست کنید و از منوی باز شده روی گزینه Properties کلیک کنید . در پنجره باز شده روی تب ( سربرگ = Tab ) کلیک کنید . حالا در این بخش روی کادر متنی Shortcut key کلیک کنید و کلید مورد نظرتون رو تایپ کنید . به همین راحتی
اینکار را می توانید برای تمام برنامه هایی که از آنها به صورت دائم استفاده می کنید انجام بدهید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محبوبه محمودآبادی

کنترل سرعت ترافیک مصرفی



با استفاده از اپلیکیشن Internet Speed Meter سرعت و ترافیک مصرفی را کنترل کنید

با استفاده از اپلیکیشن Internet Speed Meter سرعت و ترافیک مصرفی را کنترل کنید !!!با این نرم افزار می‌توانید سرعت و میزان حجم استفاده شده اینترنت خود را به سادگی مشاهده کرده و به راحتی اتصال شبکه خود را مانیتور کنید. این نرم افزار میزان استفاده از طریق شبکه Wi-Fi و اینترنت موبایل را به صورت همزمان مانیتور می‌کند. بعد از نصب اپلیکیشن ترافیک مصرفی 30 روزه به شما نمایش داده می شود . مجموع دانلود از طریق گوشی همراه که با استفاده از بسته های اینترنت سیم کارت استفاده شدهاست همچنین دانلود از شبکه وای فای طی تاریخ به صورت روز شمار نمایش داده می شود . یک نرم افزار کاربردی و عالی برای کاربرانی که می خواهند بدانند چرا ترافیک اینترنتشان زود تمام می شود .

این اپلیکیشن در بازار به صورت رایگان وجود دارد . Internet Speed Meter را جستجو کرده و برنامه را نصب کنید . بلافاصله بعد از نصب محیط اصلی آن شبیه تصویر زیر باز می شود . شما نیاز به هیچ تنظیماتی ندارید فقط می توانید از طریق این برنامه مدیریت بهتری بر روی اپلیکیشن ها و خودتان که از اینترنت استفاده می کنید داشته باشید .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محبوبه محمودآبادی

تغییر رنگ تب های فایرفاکس



تب های فایرفاکس را به رنگ دلخواه تغییر بدهید

وقتی 10 تا 15 تب را در مروگرهای متفاوت باز می کنید اگر صفحه نمایش شما کوچک باشد کمی پیدا کردن سایت مورد علاقه تان از بین تب های باز شده مشکل می باشد .
مرورگرمحبوب فایرفاکس اینبار افزونه ای کاربردی را جهت دانلود کاربران در سایتش قرار داده است که با استفاده از آن می توانید تب های جدید را به رنگ دلخواه تغییر بدهید . این ویژگی به شما کمک می کند راحت تر بتوانید سایت های جدیدی که باز کرده اید را مشاهده و بر روی آن کلیک کنید .
نام این افزونه کاربردی Tab Colors می باشد که بدون نیاز به تنظیمات خاصی تب های باز شده را با رنگهای زیبا و جذاب پر می کند .

1. ابتدا بر روی لینک ضمیمه کلیک کرده و گزینه Add to Firefox را انتخاب کنید .

2. شما می توانید تب های جدیدی که باز کرده اید و برای شما مهم می باشد را با کلیک راست بر روی تب مورد نظر و انتخاب یکی از رنگهای نمایش داده شده ، به عنوان یک علامت قرار بدهید .

منبع : asarayan.com
۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محبوبه محمودآبادی